013 Poppodium Tilburg
Toon menu

Emiel Haring wordt Manager Marketing en Communicatie bij 013

17aug

Emiel Haring (33) zal vanaf september starten als Manager Marketing en Communicatie bij 013 Poppodium. Emiel maakt de overstap van het Rotterdamse Metropolis Festival waar hij de afgelopen 4 jaar de functie van directeur vervulde. 

Emiel:‘Na vier te gekke jaren waarin we aan een sterker en beter gepositioneerd Metropolis Festival hebben gewerkt was het voor mij tijd om het stokje over te dragen. Ik combineerde mijn rol bij Metropolis de laatste jaren met een baan als contentstrateeg bij IN10. Ik kijk er naar uit om de kennis en ervaring uit deze beide werelden nu in te kunnen zetten in deze droomfunctie bij 013.’

‘Digitale ontwikkelingen veranderen de manieren waarop publiek muziek ontdekt, naar muziek luistert, tickets koopt, een concert en een zaal beleeft. Die ontwikkelingen bieden ontzettend veel kansen - zeker voor marketing - en op dat vlak is er voor 013 zeker nog te winnen. Dat is een uitdaging die ik graag met beide handen beetpak.

Met de verbouwing van het poppodium afgelopen jaar maakt 013 een immense groei door. Het bezoekersaantal is gestegen met 60%, een bijzondere prestatie die de ambitie om op topniveau te opereren constant voedt. Ook boekte het poppodium successen met Roadburn Festival dat dit jaar 4.000 bezoekers wist te trekken en het uitverkochte WOO HAH! festival, in combinatie met MOJO, dat dit jaar 11.000 bezoekers naar de Spoorzone van Tilburg trok. Het festival gaat in 2017 naar een tweedaagse opzet. Recent nam 013 poppodium 9 nieuwe werknemers aan. Bij deze uitbreiding komt ook versterking op de marketing & communicatie afdeling waar Emiel een management rol zal gaan vervullen.

Directeur Frens Frijns is verheugd om Emiel te mogen verwelkomen binnen het team van 013. “Met Emiel Haring krijgen we een stevige kracht met veel inhoudelijke kennis op deze post. Met zijn verleden in zowel de culturele- als de corporate wereld heeft hij kennis en ervaring binnen het digitale domein en de popcultuur. Emiel heeft zich reeds bewezen als strateeg, organisator en manager waarbij inhoud, zakelijkheid en commercie hand in hand gaan. Een fijne bagage die past bij de ontwikkeling van 013 als grootste zelf programmerende popzaal van Nederland. Met Emiel krijgen we een marketingmanager die het ‘next level’ van 013 mede gaat vormgeven, ik kijk uit naar een leuke en inspirerende samenwerking”.

Emiel Haring heeft de afgelopen jaren ervaring opgedaan in zowel de cultuur als communicatie & marketing. Hij was 4 jaar lang directeur bij het Metropolis Festival en combineerde dit afgelopen jaren met zijn werk als contentstrateeg bij het creatieve bureau IN10.

Emiel groeide op in Schipluiden en studeerde in Rotterdam de bachelor Grafimediatechnologie waarna hij de master Media en Journalistiek volgde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Na zijn studie was hij werkzaam bij diverse bureaus en festivals waarna hij aan de slag ging bij IN10. In 2012 ging Emiel aan de slag als directeur bij het Rotterdamse Metropolis Festival en hield hij zich onder meer bezig met het dagelijkse management, strategische planning en ontwikkeling van partnerships. Als contentstrateeg heeft Emiel vanaf 2014 voor een grote diversiteit aan klanten gewerkt, veelal binnen de Rotterdamse cultuursector. De focus lag hierbij op het aanboren en beter bereiken van nieuwe publieksgroepen, onder andere door de inzet van social media, data en online marketing.

Foto: Anne van Zantwijk