013 Poppodium Tilburg
Toon menu

Info 013

Veelgestelde vragen

  • Bereikbaarheid

    Is 013 makkelijk te bereiken met het OV?
    Nou en of! 013 ligt op 1 km loopafstand van het Centraal Station (10-15 minuutjes lopen). Ben je vergeten een route op te zoeken? Klik dan hier voor een route van het station naar 013.

    Waar kan ik het beste parkeren?
    Er zijn diverse parkeergarages binnen loopafstand. Het meest dichtbij is de Tivoli Parkeergarage, die pal naast ons gebouw ligt. (Let op: bij een volle grote zaal kan het hier na de show druk zijn!) De parkeergarages op het Pieter Vreedeplein en in de Heuvelpoort liggen op 3 minuutjes loopafstand. De adressen voor in je navigatie:

    P1 - 013-Tivoli - Achter de Heuvel 3 - 5038 CW Tilburg
    P2 - Pieter Vreedeplein - Magazijnstraat 46 - 5038 BP Tilburg
    P3 - Heuvelpoort - Heuvelpoort 354 - 5038 DT Tilburg

    Aanvullende info 013-Tivoli Parkeergarage:
    Avondtarief: Als je na 18.00 uur binnen bent gereden dan kun je tot sluitingstijd parkeren voor € 6,-.
    Vooruitbetalen: Als je na 18:00 uur binnen bent gereden kun je met de vooruitbetaalknop je kaartje alvast betalen. De kassa rekent dan automatisch €6,-. Parkeer je korter dan drie uur dan moet je niet de vooruitbetaalknop gebruiken!

    Switchpark
    Je kan ook gebruik maken van Switchpark. Reserveer je plaats van te voren via www.switchpark.nl. Je parkeert dan al voor €0,80 per uur op de Spoorlaan (max. €6 per dag), wat slechts 3 minuutjes lopen is.

    Verkoopt 013 uitrijkaarten?
    Nee, vooralsnog kunnen we geen uitrijkaarten verkopen. Dat betekent dat er vooral bij de Tivoli parkeergarage lange wachtrijen kunnen ontstaan na de show. Tip: installeer de Parkmobile app.

    Wanneer is de Boxoffice/kassa geopend?
    Onze Boxoffice is van maandag tot en met vrijdag geopend van 13:00 tot 17:30 en tijdens showtijden. Zie hiervoor ons programma (hier linksboven in de hoek.) Tickets zijn ook verkrijgbaar bij Sounds Tilburg. Sounds is een officieel verkooppunt van 013. Je vindt Sounds op het volgende adres:

    Nieuwlandstraat 33 5038 SM Tilburg
    Telefoon 013 5466021

    Tickets kunnen ook gekocht worden bij Primera.

    Zijn er voldoende hotels in de omgeving van 013?
    013 ligt in midden in Tilburg, dus er zijn meerdere hotels. Klik hier eens voor onze horecapartners. Met die gelegenheden hebben we ook leuke deals voor je gemaakt!

    Zijn er restaurants of bars te vinden in de omgeving van 013?
    Nogal! De aangrenzende Korte Heuvel zit al helemaal vol met kroegjes en restaurantjes. Klik hier eens voor onze horecapartners. Met die gelegenheden hebben we leuke deals voor je gemaakt zodat je jezelf van een goedkoop hapje of drankje in Tilburg kan voorzien.

  • Tickets

    Op alle toegangsbewijzen zijn Algemene Voorwaarden van 013 van toepassing.

    Waar kan ik tickets kopen voor een evenement?
    Online kan je tickets kopen via 013.nl en ticketmaster.nl. Let op! Koop nóóit via andere ticketsites dan bovengenoemde aanbieders, tenzij anders vermeld op onze website. Je loopt het risico dat je teveel betaalt en de kans is groot dat je valse tickets krijgt. Tickets uit de zwarthandel worden zo veel mogelijk ongeldig gemaakt.

    Wilt u toch liever fysieke tickets kopen? Tickets zijn ook verkrijgbaar bij onze Boxoffice en Sounds Tilburg. Sounds is een officieel verkooppunt van 013. En ook Primera verkoopt onze tickets.

    Onze Boxoffice is van maandag tot en met vrijdag geopend van 13:00 tot 17:30 en tijdens showtijden. Zie hiervoor ons programma (hier linksboven in de hoek.)

    Is het concert uitverkocht? Kijk dan op TicketSwap, via de programmapagina op onze website of ticketswap.nl, voor kaarten van fans die verhinderd zijn. Op deze website kunnen er geen woekerprijzen gevraagd worden en worden kaarten waar mogelijk gecheckt op echtheid.

    Moet ik servicekosten betalen en hoe hoog zijn die?
    Je moet bij ons inderdaad servicekosten betalen. We begrijpen dat je dat liever niet doet, maar er zijn nu eenmaal kosten verbonden aan het distribueren van tickets. Servicekosten online en via voorverkoop bij 013 Boxoffice bedragen:

    Tickets tot € 10: € 1,50 servicekosten
    Tickets van € 10 tot € 30: € 2,60 servicekosten
    Tickets duurder dan € 30: € 3,40 servicekosten

    Er zijn nog enkele uitzonderingen:
    Bestel je tickets telefonisch via 0900 300 12 50 (€ 0,60 p/min) dan betaal je ongeacht de prijs altijd € 4,50 servicekosten. Via Sounds Tilburg en overige verkooppunten:
    Tickets tot € 10: € 2,25 servicekosten
    Tickets van € 10 tot € 30: € 3,40 servicekosten
    Tickets duurder dan € 30: € 4,50 servicekosten

    Welke soorten tickets zijn er beschikbaar en welke extra kosten zijn daaraan verbonden?
    Er zijn inderdaad verschillende soorten tickets:

    Hardcopy tickets
    Deze zijn verkrijgbaar bij onze Boxoffice, Sounds Tilburg & Primera winkels door heel Nederland.

    E-tickets
    Verkrijgbaar via 013.nl en ticketmaster.nl, tenzij anders aangegeven in het programma item op onze website. Snel en makkelijk. Je hoeft ze alleen nog uit te printen.

    Rolstoelplaatsen
    Iedereen is welkom in 013. Door aparte verkoop van rolstoelplaatsen kunnen we de beste service verlenen aan mindervaliden bezoekers in 013. Zo kunnen wij bijvoorbeeld een overvol rolstoelplatform voorkomen. Je kunt deze tickets gewoon via de standaardkanalen kopen voor de normale prijs. Voor meer info rond de toegankelijkheid van 013 voor mindervaliden kun je een kijkje nemen op toegankelijkbrabant.nl. In de Jupiler Zaal kunnen we helaas geen rolstoelpodium kwijt.

    Meedoenregeling tickets
    Bezoekers uit omgeving Tilburg die deelnemen aan de meedoenregeling kunnen het meedoenbudget inzetten voor (bijna) ieder concert bij 013. Voor sommige concerten geldt als extraatje een speciale 'Meedoen' actie. Deze concerten worden in de loop van het jaar bekend gemaakt. Je kunt met de meedoenregeling maximaal 2 tickets per persoon bestellen, het meedoenbudget is persoonsgebonden. De prijs is afhankelijk van het gekozen evenement/concert. Er worden geen servicekosten berekend.

    Tickets op naam
    Bij sommige shows worden er tickets op naam verkocht. Dit zal expliciet vermeld worden bij de show en op de tickets. Deze tickets kosten niets extra, maar secundaire verkoop is niet mogelijk. Aan de deur wordt je ticket en je ID-kaart gecontroleerd.

    De tickets zijn alleen te koop bij de boxoffice van 013 in combinatie met een ID-bewijs.

    Kan een ticket ook gescand worden vanaf mijn mobiele telefoon?
    Jazeker kan dat, behalve als je barsten hebt in je scherm. Zet de contrast en helderheid van je telefoon maximaal open (zet het als je binnen bent weer terug, dan verblind je je buurman niet in een donkere zaal) en zoom in op de barcode. Dat zorgt voor een snellere doorstroming.

    Kan ik tickets halen met cadeaubonnen?
    Een aantal van jouw cadeaubonnen kun je bij 013 verzilveren. Zo accepteren wij de podium cadeaukaart bij de Boxoffice van 013. Ook kan je de Ticketmaster giftcard online inwisselen. 013 heeft overigens ook haar eigen cadeaubon. De 013 cadeaubon is voor elk mogelijk bedrag te verkrijgen bij de Boxoffice van 013 en is het ideale cadeau voor de muziekliefhebber. Ook de VVV-cadeaubon is in te leveren bij de Boxoffice van 013. Voor meer info over de VVV-cadeaubon kijk je op vvvcadeaubon.nl. Bij Primera zijn ook de Podium Cadeaukaart, Nationale Kunst & Cultuurkaart en bij sommige winkels (niet allemaal dus) ook VVV-bonnen inleverbaar.

    Wat kan ik doen als een evenement wordt afgelast?
    Had je je net zo verheugd op een artiest, wordt het evenement afgelast! Wat nu? Geen nood. Kaarten die je bij de 013 Boxoffice hebt gekocht kun je daar gewoon weer inleveren. Heb je je ticket online gekocht bij Ticketmaster? Neem dan contact op met de online klantenservice. Heb je een hardcopy ticket besteld? Stuur dan je originele ticket terug naar:

    Ticketmaster
    T.a.v.: Klantenservice
    Antwoordnummer 18430
    2501 WK DEN HAAG

    Een postzegel is niet nodig. Tip: maak een kopie van je tickets voor je eigen administratie! Hier is alles nog even rustig na te lezen. Let op: servicekosten worden niet geretourneerd.

    Wat kan ik doen als een evenement wordt verplaatst?
    Je oude ticket blijft gewoon geldig voor de nieuwe datum. Dus dat is lekker makkelijk. Ben je verhinderd op deze nieuwe datum? Dan kan je je kaartje retourneren. Hoe? Dat lees je bij de vraag hierboven.

    Ik ben verhinderd voor een evenement. Wat doe ik nu met mijn ticket?
    Wij kunnen je ticket helaas niet terugnemen. Maar we willen ook niet dat je tickets in de zwarthandel terechtkomen en dat er woekerprijzen voor gevraagd worden. Dus hebben we een oplossing gevonden in de vorm van onze goede vrienden van TicketSwap. Hier kun je op een veilige manier je tickets doorverkopen, zonder woekerwinsten te vragen. Let op: tickets op naam kunnen niet doorverkocht worden. Op elke e-ticket staat een naam, maar dat is niet altijd een 'ticket op naam'. Bij tickets op naam wordt de naam op het ticket met je ID-kaart gecontroleerd. Als het een ticket op naam is staat dit expliciet vermeld op de ticket.

    Kan ik nog aan tickets komen voor een uitverkocht evenement?
    Uitverkocht is helaas echt uitverkocht. Wij kunnen namelijk geen tickets meer retour nemen. Op onze website kan je op de pagina van het uitverkochte evenement wel zien of er nog kaarten worden aangeboden via TicketSwap. Hier kunnen mensen die verhinderd zijn hun ticket op een veilige manier doorverkopen. De kans is aanwezig dat je iets meer betaalt, maar op TicketSwap zul je nooit meer dan 20% extra betalen. Hogere prijzen zijn niet mogelijk en TicketSwap checkt het ticket op geldigheid. Koop nooit, maar dan ook echt nooit via andere websites dan 013.nl, ticketmaster.nl of ticketswap.nl (tenzij anders aangegeven op onze website) want er is een grote kans dat je veel teveel betaalt én er is een grote kans op neptickets.

    Kan ik ook telefonisch tickets kopen?
    Jazeker! Telefonisch tickets bestellen kan via:

    Vanuit Nederland: 0900-300 1250 (60 cent p/m)
    Vanuit het buitenland: 0031 88 123 24 25 (alleen bereikbaar met een buitenlands nummer)

    Maandag - vrijdag: tussen 9.00 uur en 19.00 uur
    Zaterdag: tussen 10.00 uur tot 18.00 uur
    Zon- en feestdagen gesloten.

    Bij een telefonische bestelling wordt voor de betaling een e-mail verzonden. De betaling kan worden gedaan met een Mastercard, VISA creditcard of Maestro. Voor een telefonische bestelling vanuit het buitenland wordt een fee van € 10,- berekend. De tickets worden na betaling zo snel mogelijk per post naar je verzonden.

  • Praktische info

    Heb ik oordoppen nodig in 013?
    Het geluid bij concerten kan heel luid zijn en dat kan slecht zijn voor je oren. Neem dus altijd oordoppen mee! Heb je ze niet bij of heb je geen eigen oordoppen? Geen nood: wij verkopen ze ook in 013. Zoek naar de apparaten aan de muur; ze zijn niet te missen. (Of vraag het even aan een medewerker.) Meer informatie over gehoorbescherming, geluid en gehoorschade vind je op ilovemyears.nl

    Waar kan ik een tijdschema vinden van het evenement?
    In de week voor de show zetten we het tijdschema online. Deze kan je vinden door naar het programma te gaan en op de show van je keuze te klikken.

    Hebben jullie een garderobe of kluisjes?
    Wij werken met kluisjes. Hierin is ruimte voor 2 jassen of een kleine tas. (Hele grote tassen raden we aan in de auto te laten of in de kluisjes op het station.) Voor deze kluisjes dien je een €2 muntstuk in te werpen. Er hangt een wisselmachine, maar let op: deze kan druk zijn bij een volle grote zaal, dus het is slim een €2 muntstuk mee te nemen. Moet je tussentijds in je kluisje zijn? Vraag dan één van de aanwezige servicemedewerkers. Die kan je kluisje voor je openen, zodat je niet nogmaals €2 in moet leggen.

    Hoe laat is een evenement afgelopen?
    We proberen zoveel mogelijk met het openbaar vervoer rekening te houden. De gemiddelde eindtijd ligt voor concerten rond 23:00 uur (soms iets eerder, soms iets later). Voor nachtshows geldt een eindtijd van 04:00 uur.

    Kan ik in 013 met contant geld betalen?
    Alleen bij de merchandise van de artiesten kan je met cash betalen. Verder betaal je overal met 013-munten. Deze zijn verkrijgbaar via de automaten aan de muur - zowel briefgeld (vanaf €10, de automaat draait vanzelf het maximum aantal 013-munten uit) als PIN - en via de muntenkassa. Hier kun je ook een specifiek aantal munten kopen of pinnen. Let op: overgebleven 013-munten kun je niet meer retourneren voor geld! Bij de merchandise van artiesten kun je nooit met 013-munten betalen, dus we raden aan altijd wat cash mee te nemen. Je kan geen contant geld pinnen in 013.

    Kan ik mijn oude munten nog inleveren?
    Munten in 013 zijn niet eeuwig geldig. Munten zijn minimaal tot 1 jaar na aankoopdatum geldig. Papieren 013-bonnen en blauwe 013-munten (en de daaraan gekoppelde gele halve munten) kunnen we helaas niet meer innemen. Rode munten, groene munten en grijze halve munten zijn nog wel geldig.

    Wat is jullie toegangsbeleid?
    In 013 zijn de huisregels en de Algemene Voorwaarden van toepassing.

    Geldt er een minimumleeftijd in 013?
    Alleen bij evenementen waar het aangegeven staat op de programmapagina. Voor alle andere evenementen vinden we het de verantwoordelijkheid van de ouder om te oordelen of een kind naar een concert mag of niet. Wel hanteren we de regel dat bezoekers die jonger zijn dan 14 jaar alleen binnen mogen onder begeleiding van een volwassene (18+).

    Hoe gaat 013 om met het 18+ horecabeleid?
    Ook in 013 schenken we geen alcohol aan mensen jonger dan 18. We controleren aan de deur en bij twijfel wordt er om ID gevraagd.

    Is 013 toegankelijk voor mindervaliden?
    013 is voor iedereen toegankelijk. In de Main hebben we een mindervalidenplatform (of rolstoelplatform). Met dit platform willen we mindervaliden goed zicht bieden op het podium. Voor dit platform verkopen we een beperkt aantal rolstoeltickets, die gewoon te verkrijgen zijn via Ticketmaster. Ben je zwanger, bij het voetballen door je enkels gegaan of heb je een andere reden dat je niet (langdurig) kan staan? Mail dan even naar info@013.nl of bel ons en dan zorgen wij dat er een kruk klaar staat (ook hiervoor zijn we gebonden aan capaciteit.) Een begeleider mag mee het platform op, zolang er plaats is. Is het podium vol, dan kunnen zij naast of achter het podium plaatsnemen. Als de rolstoeltickets uitverkocht zijn, ben je uiteraard nog steeds welkom in 013, maar houdt er dan rekening mee dat we geen goed zicht kunnen garanderen. Ook in de Jupiler Zaal ben je uiteraard van harte welkom, maar hier is helaas geen ruimte voor een platform. We verkopen dan ook geen aparte rolstoeltickets voor deze concerten. Wel denken wij graag met je mee naar een passende oplossing, of je nu in een rolstoel zit of alleen een kruk nodig hebt. Mail ons daarom even – ook voor overige vragen over dit onderwerp - op info@013.nl.

    Wat is eigenlijk dat scherm dat boven jullie ingang hangt?
    In 1998 hebben wij en de gemeente Tilburg aan de buitenzijde van ons gebouw, boven onze Boxoffice, een kunstwerk aangebracht: de VJ-Machine van Gerald van der Kaap. Het kunstwerk heeft als doel de popcultuur binnen 013 ook aan de buitenkant zichtbaar te maken.

  • Overig

    Zijn er nog vacatures bij 013?
    Zodra er vacatures voor betaalde functies ontstaan, komen deze prominent op de homepage te staan. Wel zijn we altijd op zoek naar vrijwilligers om ons superheldenteam te versterken! Klik hier voor meer info.

    Geen antwoord gekregen op uw vraag?
    Stuur dan een email naar info@013.nl of bel 013-4609500. Heeft het geen haast? Spreek ons dan gerust aan op Twitter of Facebook.

  • Over 013

    Meer weten over onze zalen en 013 zelf?
    Kijk dan even bij 'over 013' en leer meer over onze zalen en historie. Klik hier voor een digitale rondleiding.

013 Poppodium
Veemarktstraat 44
5038 CV Tilburg
Op kaart tonen

Telefoonnummer: 013-4609500
E-mail: info@013.nl

Over 013