013 logo
Nieuws
Nieuwsoverzicht FAQ ticketregeling coronacrisis

FAQ ticketregeling coronacrisis

13 mei 2020

For English, please click here.

Gaat de show in 013 waar ik een ticket voor heb door?
Door de snelle ontwikkelingen rondom het coronavirus bestaat de mogelijkheid dat de show waar jij heen zou gaan is geannuleerd, verplaatst of definitief afgelast. Een overzicht van verplaatste en definitief afgelaste shows vind je hier. Voor shows met de status ‘geannuleerd’ zijn we nog hard op zoek naar een nieuwe datum en volgt zo spoedig mogelijk meer informatie. Indien het niet lukt deze te verplaatsen, dan wordt de show definitief afgelast.

Hoe zit dat precies, met die nieuwe ticketregeling?
Samen met alle Nederlandse theaters, concertzalen, poppodia, evenement- en sportorganisatoren, musea en festivals vraagt 013 aan bezoekers om hun tickets te behouden en zo de culturele sector te steunen. We roepen onze bezoekers op om hun ticket te bewaren tot de deuren weer opengaan: Bewaar je ticket, geniet later. Op de website bewaarjeticket.nl vind je meer informatie.

Ik heb ticket(s) voor een geannuleerde show, wat nu?
Indien een show wordt geannuleerd, gaan we direct op zoek naar een nieuwe datum voor de show. Je ontvangt per mail bericht van ons wanneer er een nieuwe showdatum is gevonden, of wanneer dit niet lukt en de show definitief is afgelast. We vragen je je ticket(s) voorlopig te bewaren. 

Ik heb ticket(s) voor een verplaatste show, wat nu?
Je ticket(s) blijven automatisch geldig voor de vervangende datum, zodat je later alsnog kunt genieten van de show in 013. Je hoeft hiervoor geen actie te ondernemen. 

Als je verhinderd bent op de vervangende datum heb je 3 opties: een voucher aanvragen, je ticket(s) doneren of restitutie aanvragen. Kaartkopers ontvangen een mail met daarin meer informatie en de vraag om binnen 4 weken een keuze te maken uit de verschillende opties. 

Ik heb ticket(s) voor een definitief afgelaste show, wat nu?
Je ticket(s) worden automatisch omgezet in een voucher, zodat je later alsnog kunt genieten van een toffe show in 013. Je hoeft hiervoor geen actie te ondernemen. 

Als je geen gebruik wil maken van de voucher heb je 2 opties: ticket(s) doneren of restitutie aanvragen. 

Kaartkopers ontvangen een mail met daarin meer informatie en de vraag om binnen 4 weken een keuze te maken uit de verschillende opties. 

Hoe werkt de voucher?
Als je bent verhinderd op de nieuwe datum of als de show definitief is afgelast, dan hopen we dat je kiest voor een voucher. De voucher vertegenwoordigt de volledige waarde van je aankoopbedrag (incl. servicekosten) en is tot 24 maanden na uitgifte geldig. De voucher is een digitaal tegoed op je Ticketmaster account en inwisselbaar voor ieder evenement dat 013 organiseert en waarvan de verkoop via Ticketmaster.nl verloopt. Je hoeft de voucher niet in één keer te besteden en mocht je na 24 maanden het tegoed niet (geheel) hebben ingezet, dan krijg je automatisch het resterende bedrag terug. Je ontvangt een mail van Ticketmaster zodra het tickettegoed op je account staat en de voucher verzilverd kan worden. Door je ticket(s) om te laten zetten in een voucher, steun je 013 en de mensen achter de schermen die de shows mede mogelijk maken zoals technici, leveranciers en andere werknemers en zelfstandigen in de culturele sector. 

Kan ik mijn ticket ook doneren?
Als je show is verplaatst of definitief is afgelast, dan is het mogelijk om je ticket(s) te doneren. Jouw donatie wordt besteed aan talentontwikkeling en de programmering van aanstormend talent in 013. We zijn ontzettend dankbaar als je hiervoor kiest. Kaartkopers ontvangen een mail met daarin meer informatie over de verschillende mogelijkheden, waaronder een link naar het contactformulier ‘Ticket doneren’. 

Kan ik ook mijn geld terugkrijgen?
Als je bent verhinderd op de nieuwe datum of als de show definitief is afgelast, dan is het ook mogelijk om restitutie aan te vragen. Kaartkopers ontvangen een mail met daarin meer informatie over de verschillende mogelijkheden, waaronder een link naar het contactformulier ‘Restitutie aanvragen’.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?Als je via het contactformulier restitutie hebt aangevraagd, dan zal terugbetaling plaatsvinden op basis van de richtlijnen van de ticketregeling. In het geval van een afgelaste show zal terugbetaling uiterlijk 3 maanden na de originele showdatum plaatsvinden en in het geval van een verplaatste show uiterlijk 1 maand na de nieuwe showdatum. Je krijgt de volledige waarde van je aankoopbedrag (incl. servicekosten) terug. De ticketregeling is voor ons erg belangrijk, want het helpt 013 Poppodium overeind te blijven. We hopen dus dat je geen restitutie aanvraagt, maar je ticket(s) bewaart, een voucher aanvraagt, of een donatie doet.

Ik heb mijn ticket(s) gekocht bij de 013 boxoffice, Sounds of Primera en geen mail ontvangen, wat nu?
In het geval van verplaatste shows blijven je ticket(s) gewoon geldig. Wil je een voucher, een donatie doen of geld terugvragen? Dan vragen we je om met je hardcopy ticket(s) langs te komen bij de 013 boxoffice.

Ik heb mijn ticket(s) gekocht bij Ticketswap. Wat nu?
Helaas kunnen we je alleen helpen als je je ticket(s) hebt gekocht via ons officiële verkoopkanaal Ticketmaster. Heb je je ticket(s) gekocht via bijvoorbeeld Ticketswap, dan kun je direct contact opnemen met Ticketswap om daar te vragen naar de mogelijkheden.

Ik heb mijn ticket(s) gekocht bij Ticketmaster, maar geen mail ontvangen. Wat nu?
Alle kaartkopers van verplaatste en definitief afgelaste shows worden gemaild. Deze mail bevat formulieren voor het aanvragen van de voucher, het doneren van je ticket(s) en het aanvragen van restitutie. Mogelijk is de mail in je spambox terecht gekomen, dus goed om die even te checken. Kun je de mail niet terugvinden? Stuur dan een mail naar [email protected]

Nieuwsoverzicht