013 logo
Nieuws
Nieuwsoverzicht 013 stelt twee afdelingshoofden aan voor Marketing & Communicatie afdeling

013 stelt twee afdelingshoofden aan voor Marketing & Communicatie afdeling

19 mrt 2021

Mijndert Rodolf (27) en Joost van Abeelen (30) zijn per 1 maart 2021 verantwoordelijk voor de marketing- en communicatie van 013 Poppodium. Beiden schuiven door vanuit hun senior functies en volgen gezamenlijk Emiel Haring op, die in september 2020 vertrok.

Met de keuze voor twee afdelingshoofden zorgt 013 ervoor dat het podium zowel op strategisch vlak, als op het gebied van showpromotie, zich nog sterker kan profileren.

Mijndert Rodolf zal als Hoofd Marketing & Communicatie richting geven aan de algehele communicatiestrategie van het podium en bijhorende festivals WOO HAH! en Roadburn. De afgelopen jaren werkte hij aan de profilering en promotie van elektronische muziek binnen 013 en was hij medeverantwoordelijk voor tal van afdelingsprojecten, waaronder de ontwikkeling van het nieuwe www.013.nl. In 2020 werd Mijndert Rodolf genomineerd voor de VNPF IJzeren Eierbal: een landelijke prijs die jaarlijks wordt uitgereikt aan het grootste talent uit de Nederlandse livesector.

Mijndert Rodolf: “De afgelopen jaren hebben we, onder leiding van Emiel Haring, onze manier van marketing bedrijven stapsgewijs hervormd van aanbod- naar klantgericht. Ik kijk er enorm naar uit deze lijn voort te zetten en 013, als internationaal podium, daarbij meer smoel te geven. Het laatste jaar is gebleken dat we véél meer kunnen zijn dan enkel de shows die we huisvesten. Het blijven vertellen van dat verhaal én het optimaliseren en automatiseren van onze marketinginspanningen in dienst van onze bezoekers, is een geweldige uitdaging.

Joost van Abeelen zal als Hoofd Publiciteit & Communicatie eindverantwoordelijk zijn voor de promotie van alle show activiteiten binnen- en buiten 013. Sinds 2013 werkte hij aan meer dan 500 shows en stond hij aan de wieg van WOO HAH! festival. Het hiphopfestival groeide, mede door zijn inspanningen, uit tot één van de grootste in haar soort met ruim 40.000 bezoekers per dag. In 2019 won Joost de Young Talent Award vanuit Cultuurmarketing.

Joost van Abeelen: “De afgelopen periode heeft ons de ruimte gegeven om stevig te investeren in onze systemen en aanpak. Zo kunnen we straks met ons CRM-systeem bezoekers nog beter van dienst zijn en heeft een revitalisatie van onze huisstijl ervoor gezorgd dat we potentiële bezoekers beter kunnen bereiken. We staan in de startblokken om onze bezoekers snel weer te trakteren op mooie shows in 013 en onze festivals WOO HAH! en Roadburn. Ik kan niet wachten om in deze nieuwe functie onze mooie evenementen naar een hoger level te tillen.

Directeur Frens Frijns is verheugd om Mijndert en Joost te verwelkomen in deze nieuwe functie: “Joost kwam ooit bij 013 binnen als stagiair en Mijndert als junior marketeer. Fantastisch om te zien hoe deze echte toptalenten zich in een paar jaar tijd ontwikkelden tot senior marketeer en nu samen de marketingafdeling van 013 gaan leiden. Allebei in een rol die perfect aansluit op hun kennis, interesses en drijfveer. Ik kijk er enorm naar uit hoe zij met hun frisse energie 013 op marketing en communicatie gebied uit deze crisis lanceren."

Foto: Malou Franken

Nieuwsoverzicht